Ustawienia

Utworzono: 2025-08-15
Ostatnia aktualizacja: 2025-08-15
Liczba odwiedzin posta: 4
Edytuj post

Platforma Przewozimy jest tak zbudowana elastycznie, tzn. tak aby użytkownik mógł dostosować ustawienia pod swoją firmę. Platforma może zostać dostosowana przez administratora samodzielnie poprzez wprowadzenie danych w ustawieniach. Aby przejść do zakładki ustawień, należy wejść w kartę Administracja, następnie Ustawienia i wybierz kartę ustawień która Cie interesuje. Zakładki ustawień są tak opisane aby administrator podczas wprowadzanych zmian widział czego dotyczy każde ustawienie. Poniżej zostaną krótko opisane ustawienia z każdej zakładki.
 


Ustawienia podzielone są na zakładki z listy poniżej:

Ogólne – ustawienia dotyczące nazwy systemu, e- maila głównego, domyślny język, logo które pojawi się na wszystkich dokumentach generowanych na platformie, oraz profil marki – firma która jest domyślnie ustawiona do wystawiania dokumentów, rozliczeń.
 


 

Bezpieczeństwo – w tej karcie masz możliwość ustawienia logowania użytkowników poprzez użycie autoryzacji dwuskładnikowej.
 


 

Waluty i kraje – ustawienia dotyczące walut dostępnych na platformie i ich weryfikacji. Dostępne waluty to te które użytkownik może wybrać na platformie. Domyślna waluta – ustawiana będzie zawsze na wszystkich zleceniach i fakturach domyślnie, dostępne kraje kontrahentów – to te które użytkownik będzie mógł dodać jako firmy przewoźnika, klienta i inne, dostępne kraje transportów to lista krajów które mogą zostać wprowadzone na zleceniach transportowych. Kraje kontrahentów, które nie wymagają weryfikacji to lista tych państw które będą zweryfikowane pozytywnie na platformie bez ich weryfikacji w bazach VIES, HMRC (Wybierz kraje, które nie obsługują VIES/HMRC lub w przypadku awarii VIES kraj, którego dotyczy awaria).
 


 

Zlecenia – w tej części ustawień mogą zostać uzupełnione dane wygenerowane na zleceniu dla przewoźnika, potwierdzenia anulowań, sposób wyświetlania informacji podczas ich wpisywania i na wygenerowanym zleceniu przez przewoźnika. Ustawienia w zakładce zlecenia dotyczą również terminu płatności dla przewoźników, zasad weryfikacji kontrahentów, blokad tworzenia zleceń i inne.
 


 

Numeracja – ustawienia dotyczące numeracji generowanych rekordów i numeracja dokumentów.
 


 

Księgowość – ustawienia dotyczące wystawiania faktur i dokumentów, a także te dotyczące ustawień wysyłki dokumentów.
 


 

Płatności – to ustawienia które dotyczą oświadczeń o attestation (oświadczenie o płatności), a także innych ustawień zakładki płatności.
 


 

Integracje – zakładka która dotyczy ustawień które pozwalają na wspólną wymianę danych z innymi jednostkami, tzn. udostępnianie zleceń, integracja z aplikacją kierowcy Przewozimy, a także z mapami, AI i giełdami.
 


 

Konta pocztowe – zakładka w której ustawiane są dane dotyczące serwera IMAP i ustawień podpisu dla wszystkich kont pocztowych podłączonych do aplikacji.
 


 

Automatyczne wiadomości – zakładka w której ustawić można automatyczne wiadomości dotyczące przypomnienia o braku dokumentów dla przewoźnika, oraz płatnościach dla zleceniodawcy.
 


 

Szablony wiadomości – ustawienia dotyczące szablonów do wszystkich wiadomości e-mail wysyłanych przez system. Ustawienie tych wiadomości pozwoli przyśpieszyć wysyłanie powtarzalnych maili. Treść może zostać dowolnie edytowana.


 

Wysyłka wiadomości (SMTP) – w tej zakładce mogą zostać ustawione adresy e-mail które będą wykorzystywane do wysyłania wiadomości poprzez platformę. Aby ustawić maile wystarczy wpisać dane e-maila, wraz z Serwerem SMTP i nazwą a następnie zapisać zmiany. 
 


 

Dokumenty – ustawienia pozwalające na dostosowanie kolorów dla dokumentów widocznych w aplikacji.

 

Szablony dokumentów - zakładka ustawień która pozwala na utworzenie szablonu dokumentów który będzie mógł zostać dołączony do wysyłki wiadomości e-mail do kontrahenta. Aby dodać nowy szablon kliknij przycisk + Nowy szablon, i wypełnij formularz. Podmiot szablonu oznacza dokument do którego będzie możliwość przesłania szablonu wraz z dokumentem poprzez e-mail. 

Wyświetlaj, jako załącznik do zlecenia transportowego - po oznaczeniu ustawienia, szablon będzie wyświetlony podczas edycji transportu przy wypisywaniu zlecenia dla przewoźnika. 



 

Każde z wprowadzonych ustawień muszą być potwierdzone przyciskiem Zapisz zmiany



Powrót


Dodaj komentarz