Ścieżka realizacji zlecenia
Ostatnia aktualizacja: 2025-04-05
Wstęp:
Każde utworzone zlecenie na platformie Przewozimy prowadzi przez proces od utworzenia rekordu zlecenia do zakończenia zlecenia. Proces ten podzielony jest statusami, które pozwalają na szybką weryfikację dla współpracowników i administracji. Opis poszczególnych statusów:
1. Nowe - rekord zlecenia, w którym wprowadzony jest zleceniodawca, stawka zleceniodawcy i e-mail oraz ogólne dane załadunku i rozładunku,
2. W przygotowaniu - został dodany dokument od zleceniodawcy do rekordu zlecenia, oraz wypełnione dane Zleceniodawcy.
3. W realizacji - status który zostaje oznaczony po dodaniu przewoźnika do zlecenia (nie oznacza to że zlecenie zostało wysłane do przewoźnika),
4. Zlecenie Zakończone - status, który informuje o zakończeniu transportu lub anulacji. Po zakończeniu zlecenia spedytor nie może zmieniać żadnych informacji w zleceniu.
Tworzenie zlecenia jest możliwe z dwóch miejsc na platformie Przewozimy:
1a. pierwsza opcja dostępna jest po zalogowaniu do przewozimy.pl z zakładki Dashboard poprzez użycie przycisku “+ Nowe zlecenie”
- Wygeneruj potwierdzenie - opcja ta generuje dokument potwierdzający przyjęcie zlecenia dla klienta,
- Pasek “Załadunek” i “Rozładunek”- są polami rozwijanymi po ich kliknięciu,
- Przycisk “Dodaj załadunek” i “Dodaj rozładunek”- tworzą dodatkowe punkty trasy załadunku lub rozładunku.
- Z formularza “Nowe zlecenie” można szybko dodać nowego Zleceniodawcę poprzez wciśnięcie przycisku
Po zatwierdzeniu przyciskiem “Zapisz” status zlecenia zmienia się na “w przygotowaniu”.
Uzupełnij ubezpieczenie OC przewoźnika poprzez kliknięcie przycisku “Dodaj ubezpieczenie”. Formularz dodaj ubezpieczenie służy do wprowadzenia OC przewoźnika drogowego. Informacje jakie należy wprowadzić to: rodzaj ubezpieczenia, termin ważności oraz dokument ubezpieczenia. W tej zakładce wgrywany dokument ubezpieczenia jest sprawdzany przez platformę Przewozimy, jeśli wgrany dokument nie jest ubezpieczeniem Platforma nie pozwoli przejść dalej.
Formularz “Edycja przewoźnika” należy wypełnić informacjami takimi jak: koszt przewoźnika, waluta (rozwijana lista) i termin płatności. W tym miejscu należy również wprowadzić spedytora odpowiedzialnego po stronie przewoźnika, a także kierowcę który będzie wykonywał transport oraz ich dane.
Po uzupełnieniu wszystkich informacji dotyczących przewoźnika należy wcisnąć przycisk “Zapisz”, który zmienia status zlecenia na “W realizacji”.
Uwaga: po wprowadzeniu przewoźnika, system weryfikuje czy zostało wprowadzone OC przewoźnika do systemu odpowiadające trasie przejazdu, w przypadku gdy transport odbywa się na terenie jednego kraju np. Niemiec system wymagał będzie ubezpieczenia kabotażowego. Platforma weryfikuje dokumenty ubezpieczeniowe i sprawdza jakie kody wpisał pracownik na załadunek i rozładunek, aby potwierdzić czy dany transport może być wykonany przez danego przewoźnika.
3. Wysyłka zlecenia do przewoźnika:
Aby wysłać zlecenie do przewoźnika, należy kliknąć przycisk
4. Aby zakończyć zlecenie:
W zakładce Zlecenia w lewej części ekranu kliknij przycisk
- rozładunek - towar został rozładowany,
- zmiana warunków (0 do) - rekord zostaje zamknięty z zerowym bilansem, 0 od zleceniodawcy 0 dla przewoźnika,
- anulowanie zlecenia przez zleceniodawcę - zlecenie zostało anulowane przez klienta za co klient płaci, wszystkie wprowadzone wcześniej anulację są uwzględnione w bilansie,
- anulowanie zlecenia z winy spedytora - zlecenie zostało anulowane przez spedytora - 0 od klienta, odszkodowanie za anulację dla przewoźnika.
Powrót
Dodaj komentarz