Ścieżka realizacji zlecenia

Utworzono: 2025-04-05
Ostatnia aktualizacja: 2025-04-05
Liczba odwiedzin posta: 10
Edytuj post

Wstęp:
            Każde utworzone zlecenie na platformie Przewozimy prowadzi przez proces od utworzenia rekordu zlecenia do zakończenia zlecenia. Proces ten podzielony jest statusami, które pozwalają na szybką weryfikację dla współpracowników i administracji. Opis poszczególnych statusów:

1. Nowe - rekord zlecenia, w którym wprowadzony jest zleceniodawca, stawka zleceniodawcy i e-mail oraz ogólne dane załadunku i rozładunku,
2. W przygotowaniu - został dodany dokument od zleceniodawcy do rekordu zlecenia, oraz wypełnione dane Zleceniodawcy.
3. W realizacji - status który zostaje oznaczony po dodaniu przewoźnika do zlecenia (nie oznacza to że zlecenie zostało wysłane do przewoźnika),
4. Zlecenie Zakończone - status, który informuje o zakończeniu transportu lub anulacji. Po zakończeniu zlecenia spedytor nie może zmieniać żadnych informacji w zleceniu.


Tworzenie zlecenia jest możliwe z dwóch miejsc na platformie Przewozimy:
1a. pierwsza opcja dostępna jest po zalogowaniu do przewozimy.pl z zakładki Dashboard poprzez użycie przycisku “+ Nowe zlecenie

 

 
1b. druga opcja utworzenia zlecenia dostępna jest z zakładki “Zlecenia” poprzez użycie przycisku znajdującego się w prawej części aplikacji “+Nowe zlecenie
 

 
Przycisk “+Nowe zlecenie” prowadzi do formularza “Nowe zlecenie":
 

 
          Opis:
  • Wygeneruj potwierdzenie - opcja ta generuje dokument potwierdzający przyjęcie zlecenia dla klienta,
  • Pasek “Załadunek” i “Rozładunek”- są polami rozwijanymi po ich kliknięciu,
  • Przycisk “Dodaj załadunek” i “Dodaj rozładunek”- tworzą dodatkowe punkty trasy załadunku lub rozładunku.
  • Z formularza “Nowe zlecenie” można szybko dodać nowego Zleceniodawcę poprzez wciśnięcie przycisku 

 
Otworzy się okno “Nowy kontrahent”, wypełnij dane, a następnie potwierdź je przyciskiem “Utwórz kontrahenta

 
Po kliknięciu Utwórz zlecenie, zostanie dodany nowy rekord ze statusem “Nowe” i jednocześnie otworzy się okno “Edytuj transporty”, które służy do wypełnienia informacji na temat                 załadunku oraz rozładunku. Pola załadunek i rozładunek są polami rozwijanymi.
 

 
W formularzu “Edytuj transporty” należy dodać dokument zlecenia od klienta na którego podstawie zostanie utworzony rekord na platformie przewozimy.pl.

Po zatwierdzeniu przyciskiem “Zapisz” status zlecenia zmienia się na “w przygotowaniu”.
 
2. Następnym krokiem jest dodanie przewoźnika który wykona transport przyciskiem “Dodaj przewoźnika”.
 

 
Po kliknięciu przycisku “dodaj przewoźnika” wyświetla się okno “Edycja przewoźnika”, które należy wypełnić:
 

 
Formularz pozwala na wprowadzanie przewoźnika, który po dodaniu go zostaje zweryfikowany w bazie kontrahentów pod kątem czarnej listy i aktualnego ubezpieczenia dla zlecenia transportowego. Nowego przewoźnika można dodać z formularza “Edycja przewoźnika” przyciskiem “+” zaznaczonym na zielono. Po kliknięciu pojawi się okno “Nowy kontrahent”, które należy wypełnić danymi w tym przypadku przewoźnika.
 

 
          Wypełnij dane przewoźnika:

 
Kontrahenta zapisujemy przyciskiem “Utwórz kontrahenta”. Gdy przewoźnik zostanie utworzony, pojawi się formularz “Edycja przewoźnika” gdzie w miejsce “Przewoźnik” wpisz nazwę lub NIP, a następnie wybierz kliknięciem kartę przewoźnika. Po wybraniu kontrahenta zostanie on sprawdzony w bazie kontrahentów pod kątem blokad takich jak: czarna lista kontrahentów oraz ubezpieczenie OC przewoźnika. 
 

 

Uzupełnij ubezpieczenie OC przewoźnika poprzez kliknięcie przycisku “Dodaj ubezpieczenie”. Formularz dodaj ubezpieczenie służy do wprowadzenia OC przewoźnika drogowego. Informacje jakie należy wprowadzić to: rodzaj ubezpieczenia, termin ważności oraz dokument ubezpieczenia. W tej zakładce wgrywany dokument ubezpieczenia jest sprawdzany przez platformę Przewozimy, jeśli wgrany dokument nie jest ubezpieczeniem Platforma nie pozwoli przejść dalej.
 

 
Po uzupełnieniu informacji, należy potwierdzić dodanie ubezpieczenia przyciskiem “Zapisz”.

Formularz “Edycja przewoźnika” należy wypełnić informacjami takimi jak: koszt przewoźnika, waluta (rozwijana lista) i termin płatności. W tym miejscu należy również wprowadzić spedytora odpowiedzialnego po stronie przewoźnika, a także kierowcę który będzie wykonywał transport oraz ich dane.


 
Z formularza można wygenerować link do panelu zlecenia (wgrywanie faktury i dokumentów przewozowych przez przewoźnika) oraz wysłać zlecenie do aplikacji kierowcy (opcja ta pozwala na bezpieczne przesyłanie informacji dot. załadunku i rozładunku z kierowcą, oraz przesyłanie dokumentów przewozowych, zdjęć i filmów wewnątrz aplikacji.)

Po uzupełnieniu wszystkich informacji dotyczących przewoźnika należy wcisnąć przycisk “Zapisz”, który zmienia status zlecenia na “W realizacji”.

Uwaga: po wprowadzeniu przewoźnika, system weryfikuje czy zostało wprowadzone OC przewoźnika do systemu odpowiadające trasie przejazdu, w przypadku gdy transport odbywa się na terenie jednego kraju np. Niemiec system wymagał będzie ubezpieczenia kabotażowego. Platforma weryfikuje dokumenty ubezpieczeniowe i sprawdza jakie kody wpisał pracownik na załadunek i rozładunek, aby potwierdzić czy dany transport może być wykonany przez danego przewoźnika.

3. Wysyłka zlecenia do przewoźnika:
Aby wysłać zlecenie do przewoźnika, należy kliknąć przycisk
 

 
i  wybrać z listy “Nowa wiadomość
 

 
Kliknij rozwijaną listę i wybierz odbiorcę (lista wszystkich kontrahentów dodanych pod danym numerem zlecenia)
 

 
W polu „Wybierz odbiorcę” wskaż kontrahenta, do którego chcesz wysłać wiadomość. Po wyborze wyświetlą się dokumenty powiązane z danym kontrahentem. Kliknij w załącznik, który chcesz wysłać. Adres e-mail kontrahenta wprowadzony podczas wypisywania zlecenia pojawi się w polu „Adres e-mail odbiorcy”. Wpisz treść wiadomości, a następnie kliknij:  „Wyślij wiadomość”.

4. Aby zakończyć zlecenie:
W zakładce Zlecenia w lewej części ekranu kliknij przycisk  . Pojawi się rozwijana lista z której należy wybrać opcję: “Zakończ”.
 

 
Zależnie od zakończenia zlecenia wybierz Status zakończenia z 4 dostępnych:
  • rozładunek - towar został rozładowany,
  • zmiana warunków (0 do) - rekord zostaje zamknięty z zerowym bilansem, 0 od zleceniodawcy 0 dla przewoźnika,
  • anulowanie zlecenia przez zleceniodawcę - zlecenie zostało anulowane przez klienta za co klient płaci, wszystkie wprowadzone wcześniej anulację są uwzględnione w bilansie,
  • anulowanie zlecenia z winy spedytora - zlecenie zostało anulowane przez spedytora - 0 od klienta, odszkodowanie za anulację dla przewoźnika.
 

 
Następnie wybierz datę i godzinę realizacji - zakończenia rozładunku, lub zakończenia anulacji. Możesz wpisać komentarz do zlecenia który będzie widoczny dla administracji. Przycisk Reklamacja służy do oznaczenia problemu w wykonanym transporcie przez przewoźnika i płatność zostaje zablokowana. Po wypisaniu wszystkich informacji należy zatwierdzić zakończenie zlecenia przyciskiem “Zakończ zlecenie
 


Powrót


Dodaj komentarz